October 09, 2012

Akhirnya.....Pergunungan Himalaya Dalam Genggaman!


Assalamualaikum Warahmatullahi Wabarakatuh






Subhanallah......Cantik kan Gunung Himalaya ni??!...

Tahukan anda Gunung Himalaya terletak di mana?


Himalaya adalah sebuah barisan pegunungan di Asia, yang memisahkan anak benua India dari Dataran Tibet.

Himalaya merupakan tempat di mana gunung-gunung tertinggi di dunia, misalnya Gunung Everest dan Kanchenjunga, berada. Secara etimologi, Himalaya bererti "tempat kediaman salju" dalam bahasa Sanskerta (dari hima "salju", dan aalaya "tempat kediaman").

Himalaya memanjang sepanjang lima negara — Pakistan, India, China, Bhutan dan Nepal. Ia adalah sumber dua sistem sungai besar dunia — Sungai Indus dan Sungai Ganga-Brahmaputra. Sekitar 750 juta orang tinggal di daerah sekitar aliran air dari Himalaya, yang termasuk Bangladesh.


-Sumber : Wikipedia-









Bestkan kalau dapat pergi sana...Cantik sangat2 tempatnya!

Hmmmm.......Berangan sungguh!...Gunung Kinabalu pun tak sampai lagi, ada hati nak pegi Gunung Himalaya.....wuwuwuuu





Eh, Mung nok cerito pasal gapo ni sebenarnya???




Hihi....Sori...Sori....


Tajuk nak gempak je kan.....wweeeeee~


Walaupun tak dapat pegi Banjaran Himalaya, tapi saya tetap dapat merasai keindahan Himalaya tau!....Jangan jeles.......

Korang nak tahu kenapa???



Sebabnya.........

-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-

Sebab saya guna produk HIMALAYA!!!

Hihihi








Ala...Kawan-kawan...Jangan la marah...Saje je wat gempak!...hihihi



Sebelum saya guna produk Himalaya ni, dah berjenis-jenis produk saya guna untuk mencantikkan kulit muka saya sentiasa berminyak dan kusam ini....(Yelaa....saya sedar diri saya siapa....Kalau cantik, kulit mulus, gebu, dah lama dah saya jadi artis tau!...hahaha..)



PanGG!!


Ok...Ok...Tak perasan lagi.....T_T



Di sebabkan pernah berlaku kejadian yang begitu buruk di muka saya dulu, baca kat ENTRY NI : Bahana Pencuci Muka , Saya begitu berhati hati dalam memilih produk penjagaan kulit...huhu


Lepas kejadian tu, saya cuma guna sabun tomato saja...Ala...yang murah2 tu...RM3.90 kalau tak silap


Lebih kurang macam ni la sabunnya...


Bila masuk USM, saya mula berjinak-jinak pakai produk Nutrimetics..Mahal jugak la...1 set dekat RM200...Tapi takpe sebab masa tu tengah jadi orang kaya...Duit JPA masuk, duit PTPTN pun masuk...haha


Bila dah masuk UTHM, duit berkurang...Masa tu bermacam2 produk saya pakai...Garnier la..Vit-C la...Tapi agak kurang sesuai dengan kulit muka saya....

Sampai la satu ketika, saya terbaca kat blog pasal produk Himalaya....

Masa tu dah tanam niat nanti dah habis pencuci muka ni, nak beli yang Himalaya...Walaupun agak mahal jugak, 1 pencuci muka dekat RM30..Tapi takpe, i rela demi dapatkan u.....Auuwww!

Dan...Akhirnya, bermula awal tahun 2012 ni, saya akhirnya menggunakan produk Himalaya....Weeeee.....

Macam promoter pulak yerr.....hihi






Yang ni untuk jagaan kulit...Alhamdulillah, walaupun tak setanding SK-II, tapi saya suka guna produk ni sebab ingredient nya banyak berasaskan herba 





Yang ni pulak untuk jagaan rambut....Tapi setakat ni, rambut saya tetap gugur macam biasa....Hahahaha



Itulah kisah Himalaya dalam genggaman saya...Walaupun tak dapat pegi sana, tapi at least saya dapat merasa herba-herba dari pergunungan Himalaya di muka saya.......Oh, bangganya...........

PanGG!!


Ok....Fine




Hihi....


Gambar koya sorre.....haha

Nampak tak kat bawah dagu saya macam ada kesan parut??.... Itu kesan daripada kenakalan masa kecik-kecik dulu...Tengah syok2 berlari, tiba-tiba kaki tersadung...Tersembam atas tar jalan...Darah membuak-buak keluar...(Ceh...macam luka teruk jer!)...Sebab tu sampai sekarang saya fobia tengok darah...Tengok kawan derma darah pun dah rasa pening...haha


Ok la...itu saje ceritanya...Kalau sesiapa nak cuba produk Himalaya ni, pergi la cari kat Watson @ Guardian...Bukan perempuan je boleh pakai, lelaki pun boleh.....hihihi




SEKIAN



P/S: Harap2 agen Himalaya ni terbaca entry ni...Mana la tahu boleh jadi jurucakap produk dia...Femes la haku nanti!!....Pastu dapat pulak produk-produk free.....Wahahahaha....Best nyerrrrr.......


Hmmmm...Ok Ok...Tak perasan lagi...


No comments:

Post a Comment

 
All copyright © by Tengku's .DATANG LAGI