June 04, 2012

Sikit- Sikit Lama-Lama Makin SIKIT!

Assalamualaikum Warahmatullahi Wabarakatuh


Sape tak jawab salam,dosa!...hihi

Title nak gempak je kan?!.....
Eh...Suka hati I la....Hihi...
Baru2 ni saya ada buat entry  SIKIT-SIKIT LAMA-LAMA JADI BUKIT...Hari ni bukan jadi bukit lagi dah..Tapi jadi SIKIT!...hihi


Kalo simpan duit, sikit2 lama2 jadi banyak
Tapi kalo selalu shopping, sikit2 lama2 boleh pokai !....Ye dak?!...hihi



Selain duit, apa yang kita buat sikit2 lama2 jadi sikit?!


Haaa....jawapannya adalah DIET!


Sikit2 Lama2 Jadi Kuruih!...hik3

Sesiapa yang terdekat ngan saya mesti tahu kan saya sekarang ni on DIET!..

"Eh, ko dah kurus, wat pe nak diet?!"

"Ala, hang takyah la diet..Wat naya perut je"


Eh....Suka hati I la nak diet ke tak!....Hanya diri sendiri yang tahu kenapa perlu diet okeh!...Berat mata memandang, berat lagi bahu yang memikul...Begitu lah perumpamaan yang sesuai dengan kes saya ni..."Berat lemak awak, berat lagi lemak saya, tahu!"....hik3



Nak tahu tak?!...Saya tak pernah sangka yang berat saya boleh cecah angka 5 kat depan!...Ohh...Beratnyaa hakuuu..!!


Wuwuwuwuu....


Zaman USM dulu, paling berat pun 47kg je...Apasal la masuk UTHM ni berat boleh cecah hampir 55kg!!!


Apabila balik kampung pun, jiran tegur apesal gemuk sangat!.Rasa tersiat2 je hati ini....huk3....So, kerana terkecik hati dengar kata2 jiran dan kawan2 mak kite iteeww, kite dengan bersemangat waja telah berusaha untuk diet!!


Akhirnya.....PERANG DIET SUDAH BERMULA!!




Segalanya bermula pada 3 MEI 2012 dengan berat 54.1kg...Selepas 22 hari, berat saya dah cecah 52.1kg !...Yeayy!!...Da turun 2kg...Suka sangat2!!






Lepas tu saya join pulak program Lost 5kg in 10 Days....


Ini lah hasilnya....(klik atas gambar untuk tumbesaran!)




Tak jejas sangat aih!...Sebabnya saya tak jaga makan...hik3...
Hmmm.....Lambatnya nak capai 45 -47kg!...Huk3...


Takpela..Tadi saya sendirik jugak yang kata "sikit2 lama2 jadi sikit!" kan...So, SABAR lah.....SABAR itu separuh daripada iman.....




Kepada kawan2 diet ku...Jangan putus asa k!....Caiyok2...Kita smua boleh kuruih!...Lupakan kata2 sumbang tuh..Hanya orang2 yang jeles je yang berkata2 sebegitu dengan kita. Jeles sebab kita mampu diet diorang tak mampu!..hik3








SEKIAN

No comments:

Post a Comment

 
All copyright © by Tengku's .DATANG LAGI