August 13, 2011

Asal Usul Nama YUYUE

Assalamualaikum Warahmatullahi Wabarakatuh


Y.U.Y.U.E...................yuyue....yuyue.....yuyue....yuyue....Sedap tak bunyik nyer?...haha

Mesti korang semua nak tahu kan apa maksud YUYUE...Macam mana dapat nama YUYUE...Dan segala yang berkaitan dengan YUYUE lah...Sebab nama sebenar saya bukan YUYUE.....haha....kan? kan?


Ok..ok............Meh sini nak cerita..


YUYUE ni berasal dari nama watak kartun dalam komik KYO SAMURAI DEEPER.....Pernah baca tak komik ni?...Dulu zaman muda-muda (tingkatan 3) saya suka sangat baca komik KREKO sebab dalam komik tu ada banyak cerita kartun termasuklah cerita KYO SAMURAI DEEPER ni....Bahkan cerita NARUTO pun saya dah baca dulu sebelum keluar dalam TV....Saya sanggup simpan duit semata-mata nak beli komik ni yang keluar 4 kali sebulan..Satu buku RM3.50...Memandangkan kami adik-beradik suka baca komik ni, setiap kali keluaran, setiap sorang kena keluarkan duit untuk bergilir-gilir beli..Selalunya dalam sebulan, saya beli 2 kali keluaran...adik lelaki saya 2 orang masing- masing beli satu keluaran.



Kyo Samurai Deeper



Dalam komik KYO SAMURAI DEEPER ni, heroin nya nama QUIRE YUYUE....Yuyue ni kekasih Kyo..Kyo ni seorang Samurai tapi seorang yang sangat dingin, susah nak senyum dan sangat serius...Dia tak tunjuk pun kat Yuyue yang dia suka kat Yuyue..Tapi bila Yuyue dalam kesusahan,api kemarahan dia cepat membara...ye la....awek dalam kesusahan tuuu....haha.... Maka, jadilah dia seorang SAMURAI yang hebat.....wohoho......

ni la Quire Yuyue.....comel kan?...hehe





Mibu Kyoshiro...bergaya gitu....haha






Kyo bila marah!





rindunya nak baca cerita ni balik.....tapi komik2 dah lupa letak kat mana...huk3



Haaa.........camtu la cerita nya....terukkan....fanatik sangat dengan kartun sampai nama watak kartun pun nak buat nama samaran........hehehe




Y.U.Y.U.E di kereta ku...........p/s : Y kat depan telah tercabut



P/s: Sekarang ni dah tak payah susah-susah beli komik....baca komik online pom boleh!...=)



Wassalam

1 comment:

  1. lps ni nk wat emblem KYO kt kete sy..hik3

    ReplyDelete

 
All copyright © by Tengku's .DATANG LAGI