February 21, 2012

Awak tak suka?!..Takpe...yang Penting, Saya Suka!

Assalamualaikum Warahmatullahi Wabarakatuh





Setiap orang pasti ada warna kesukaan masing-masing

Ada yang suka warna hitam

Ada yang suka warna putih

Ada yang suka warna pink

Dan

Ada jugak yang suka warna PELANGI!



Pendek kata, setiap orang pasti ada warna kesukaan lah!

Tipu la kalau cakap tak suka warna apa-apa pun


Hihi







Siapa yang kenal saya pasti dah muak ngan warna kesukaan saya


Warna apa lagi kalau bukan warna....


















HIJAU!






hihihi








Kenapa saya suka warna hijau?!


Sebab....




Hijau itu cantik sangat!


Hijau itu mendamaikan mata yang memandang


Hijau jugak adalah warna kesukaan Nabi Muhammad S.A.W



Tak percaya?!



Nah...baca petikan ni...


.........................................................................................................


Berikut dipetik maksud beberapa ayat al-Quran yang telah meletakkan warna hijau pada satu tempat yang mulia dan dipandang indah oleh Allah.

1.” Mereka itu disediakan baginya Syurga yang kekal, yang mengalir dibawahnya beberapa sungai; mereka dihiaskan di dalamnya dengan gelang-gelang tangan emas dan memakai pakaian HIJAU dari sutera yang nipis dan sutera tebal yang bersulam, mereka berehar di dalamnya dengan berbaring di atas pelamin-pelamin (yang berhias). Demikian itulah balasan yang sebaik-baiknya dan demikian itulah Syurga tempat berehat yang sebaik-baiknya.”

2. “Penduduk Syurga itu ( bersenang-lenang) di dalamnya dengan) berbaring di atas (bantal-bantal) dan cadar-cadar yang HIJAU warnanya serta permaidani-permaidani yang sangat indah.”

Ar-Rahman: Ayat 76

3. “Mereka di dalam Syurga memakai pakaian hijau yang diperbuat dari sutera halus dan sutera tebal (yang bertekat), serta mereka dihiasi dengan gelang-gelang tangan dari perak dan mereka diberi minum oleh Tuhan mereka dengan sejenis minuman ( yang lain) yang bersih suci.”

Al-Insan: Ayat 21

Kubah Masjid Nabawi sendiri berwarna hijau. Nabi s.a.w. juga menggemari warna hijau. Simbol-simbol keIslaman di seluruh dunia adalah berwarna hijau.

Jelaslah bahawa warna HIJAU adalah warna Syurga, warna yang disukai oleh Allah yang mencipta warna itu sendiri dan indah pula sehingga menghiasi Syurga. Justeru itu, mudah-mudahan pendedahan ini membuka hati manusia agar beriman dan menyukai apa yang disukai oleh Allah dan Rasul-Nya; memandang indah apa yang dipandang indah oleh Allah dan Rasul-Nya serta bercita-cita pula untuk memakai pakaian berwarna HIJAU di Syurga kelak.



.......................................................................................................




Haa.....betul kan apa yang saya kata...


Tak sia-sia saya suka warna HIJAU!..hehe




Dari segi AURA dan Personaliti pulak:

Warna Hijau adalah satu warna yang melambangkan sensitif dan cita-cita yang tinggi. Ia mempengaruhi tumbesaran, simpati dan ketenangan. Ia berkaitan dengan individu yang boleh dipercayai, berdikari dan minda yang terbuka. Warna hijau muda menunjukkan kebolehan penyembuhan. Ia adalah warna kekuatan dan persahabatan.Makin gelap warna hijau mempengaruhi kepada kegopohan, cemburu dan ketidakpercayaan.







Ok...dah!


Saya nak cerita pasal impian saya sebenarnya

Impian yang berkaitan dengan warna HIJAU!



haha




Impian apa?!



Ini dia.....









Bila dah kahwin nanti, saya nak rumah saya macam ni

Kalau tak bumbung yang warna hijau, dinding warna hijau pun takpe!


Hehehe







Kat luar rumah pulak, saya nak ada landscape macam ni


Simple but nice!


Tak nak yang banyak pokok sangat

Sebab......nanti ULAT pun banyak!


>_<











Untuk ruang tamu pulak, 

saya nak ada sofa hijau ni + wall hijau kat belakang!

Oh, very nice!...sejuk mata memandang..


^_^







Haaa......yang ni untuk bilik tidur utama pulak..


Gabungan warna Hijau dan Putih


Cantik kan?!



Tido pun confirm dapat mimpi yang indah2 je bila suasana bilik pun indah!


Cewwaahh!


Hahahahahaha








Yang ni untuk bilik tidur anak-anak saya pulak!


Eh...ANAK?!


Hehehehe









Sori ya anak-anak...Mama memang suka sangat warna hijau ni...


Euuww....GEDIKS!.....ahakks






Ok...lupa kan....






Seterusnya...


Dapur saya should be like this!





or like this..





Nak memasak pun senang hati....kih3






Oh..!!


Sebelum terlupa!


BILIK AIR...





Haa....hijau tu mesti ada!


Macam mandi kat air terjun gituu...


sebab di penuhi kehijauan


Hehehehe







Seterusnya....barang2 keperluan






Rak buku 







Rice cooker



Kuali pun mesti hijau...hehe





Set pisau





Pinggan Mangkuk



Iron





dan 






Mesin basuh jugak




Semuanya mesti warna HIJAU!


hehehehe









Itulah impian saya....



Anggan- angan mat jenin betul lah saya ni kan?...kih3



Apa pun, saya akan pastikan impian saya ni akan tercapai satu hari nanti


InsyaAllah



Tapi yang pasti....




Lelaki yang bakal menjadi Imam saya nanti mesti memahami kehendak saya


hik3





Kesian sapa yang akan jadi suami saya nanti..


Jangan sampai muntah HIJAU sudah...



Hahaha




^_*









SEKIAN

1 comment:

 
All copyright © by Tengku's .DATANG LAGI