February 27, 2012

Petua : Bibir Merah bak Delima

Assalamualaikum Warahmatullahi Wabarakatuh








Memiliki bibir merah semula jadi memang menjadi igauan setiap gadis

Betul tak?


Bukan apa, nanti tak payah susah-susah beli gincu

Hehehehe



Dah la gincu mahal


Bila gincu patah tiba2 tu yang membuatkan hangin satu badan!


>_<



Persoalannya...


Camne nak bagi bibir kita jadi merah semula jadi?!


Pakai gincu kah?







ofkos la...... TIDAK!!!





Haaa.....meh sini nak bagi petua



Please baca betul2 ya gegurl smua!




Hehe




Ambil sepotong halia







Sikit je...


Tak payah banyak-banyak


Tumbuk bagi pecah-pecah sikit



Then



Letak kat bibir korang



Biarkan dalam 10 minit ke atas


Kemudian boleh la basuh bibir tu



WARNING: Masa letak halia kat bibir tu, bibir korang akan rasa pedas + pedih tak terkira!!


Sapa yang tak tahan jangan buat ya


Tapi...di sebabkan keperitan tu la yang akan membuatkan bibir korang jadi merah semulajadi!


Apa orang kata...



Bersusah-susah dahulu...Bersenang-senang kemudian.


Betul tak?



Hehehehe





Selain letak halia, korang boleh jugak guna madu



Sebelum tido, sapu madu kat bibir korang


Make sure madu asli ya


Jangan yang tiruan pulak!



Tapi bagi saya, guna madu tak tahan lama


Sebab kejap je hilang madu tu


Saya jilat bibir saya sendiri..hehe




Ada jugak yang kata sapu madu yang dicampur dengan perahan limau nipis


Tapi saya tak pernah cuba



Korang boleh la cuba ya






Petua ni saya dapat dalam majalah masa saya Form 4 dulu


Selalu jugak la amal dulu


Tapi tak lama sebab malas nak buat


Lagipun takut kena leter kat mak saya sebab halia dia asyik habis je


Hahahaha





Apapun, memang saya akui bibir saya agak pucat kalau tak pakai lipstik


Tapi bibir saya tak boleh pakai lipstik sembarangan nanti jadi gatal2


Saya hanya guna lipstik dari Nutrimetic je


Dan warna kegemaran saya adalah warna....




OREN!


Hihihi




Tahi lalat tu menyerlah sangat pulak!...huhu




Camne nak bagi bibir jadi oren eh?



Letak kunyit agaknya kan?!


Nak cuba lah nanti!


Hahaha









SEKIAN

2 comments:

 
All copyright © by Tengku's .DATANG LAGI