February 04, 2012

Malaysia patut cuba buat Filem macam ni...!!

Assalamualaikum Warahmatullahi Wabarakatuh






Sometimes, saya terfikir

Adakah pembaca blog saya baca "tulisan kat atas" ni sebelum baca tulisan saya yang seterusnya?!




Tulisan kat atas?!













 i mean : "Assalamualaikum Warahmatullahi Wabarakatuh"


Setiap entri saya, saya akan letak ayat pembuka bicara ni


Korang jangan tak baca pulak

dan jawab tau!..

hehe







Ada apa dengan tajuk entri kali ni?


Saya cuma nak share 1 cerita ni

Korang kena tengok tau!

Tengok sampai habis




Menitis air mata saya tengok cerita ni

Sedih sangat2!



T_T





Ini Sinopsisnya :




Delisa, seorang gadis kecil yang ceria, tinggal di sebuah kampung kecil bernama Lhok Nga di pantai Aceh. Ayahnya bekerja di luar negara dalam sebuah kapal tangki minyak. Delisa sangat rapat dengan ibunya yang dipanggil Ummi. Delisa ditemani Ummi menjalani ujian solat tiba-tiba tsunami melanda, memusnahkan kampung kecil mereka. Delisa diselamatkan oleh seorang askar bernama Smith. Malangnya, Delisa mengalami kecederaan mengakibatkan kaki kanannya terpaksa dipotong.







Saksikannya










Betapa tabahnya Delisa

Mampukah kita jadi setabah dia ketika menghadapi saat2 getir dalam hidup?







Sama-sama kita amik pengajaran dari cerita ini....








SEKIAN

No comments:

Post a Comment

 
All copyright © by Tengku's .DATANG LAGI